Gemlik'in yolunu T2 kesti! Aktarma üstüne aktarma…



Her sabah evimden çıkıp, 15 dakika yürüdükten sonra İDO Bursa İskelesi’ne varıyor, oradan 1GY numaralı otobüsle Emek Metro İstasyonu’na varıyor, ardından da biz Bursalıların metro diye tabir ettiği ama gerçekte hafif raylı sistem olan BursaRay’a biniyorum. Gideceğim yere göre, aktarma yapmaya da devam ediyorum… En az iki aktarma, en fazla da 4 aktarma ile gideceğim yere gitmeye çalışıyorum.

Bu tabi ki, bana gün içerisinde oldukça zaman kaybettiriyor. Üstelik, gece saat 22.00’dan sonra bekleme süreleri daha da fazla olduğundan zaman kaybı oldukça fazlalaşıyor.

Tabi bu süreyi şahsen fırsata çevirmek istediğim için, ya telefonumdan film izliyorum, yada kitap okuyorum. Bu nedenle arka cebimde her zaman bir kitabım ya da mutlaka cebimde bir kulaklığım olur.

Sadece ben değil, güzergahı kullanan hemen hemen herkes bu süreyi mutlaka bir şey yaparak geçiriyor. Zaman kaybını bir şekilde telafi edebiliyoruz, fakat maddi kaybı telafi edemiyoruz. Mudanya’da oturan bir kişinin Bursa’nın merkezine gitmesi ve gelmesi 30 ila 50 lira arasında değişebiliyor.

İşte bu 50 lira 2 kişi olunca 100 liraya çıkıyor. Özel araçla gitmek daha ucuza denk geldiği için binek araçlar tercih edilebiliyor. Bu da şehir içindeki trafiği artırabiliyor.

Şimdi bu sistem Gemlik’e de uygulanmaya başlanıyor.

****

Mail adresime Cumhuriyet Halk Partisi’nin İl Başkanlığı’ndan gelen mesaj sonucu, hemen ön yargıya kapıldım. Mesajda, “İlk düğme yanlış iliklendi, hatalar üst üste geliyor. Bursa ile Gemlik-Kurşunlu arasında sefer yapan 101-102 NO’lu otobüslerin güzergâhı değiştiriliyor. T2 hattını canlı tutabilmek adına yapılacak bu değişiklik, Gemlik-Bursa şehir içi toplu ulaşımını aktarmalarla çileye dönüştürecek” yazıyordu.

Mesajı gördüğümde, “Yapmayın yahu bunun nesi kötü ki” dedim kendi kendime…

Sonuçta, tüm modern kentlerde tekerlekli toplu taşıma araçları, yolcusunu metroya taşır, yolcu metrodan nereye gidecekse gider. Büyükşehir Belediyesi’nin de bu kararı oldukça yerinde, diye düşünüyordum.

Hatta, Kent Meydanı ile şehrin doğusundaki Kestel ve Gürsu’ya kadar uzanan metro hattında dolmuşların ve belediye otobüslerinin olması ne kadar saçma bir durum ise, T2 hattının olduğu güzergahta, Kent Meydanı-Demirtaş arasındaki hat ile Terminal ile merkez arasındaki hatların devam etmesi de o kadar saçma!..

Bu düşüncelerle gittim CHP İl Başkanlığı’nın Gemlik İlçe Başkanlığı binasının önünde gerçekleştirdiği basın toplantısına…

Basın toplantısında yapılan konuşma, beni etkilemedi…

Ben de özellikle İl Başkanı İsmet Karaca’ya şahsen sordum…



“Baştan sona yanlış bir proje. O, T2 yerine Avrupa’daki gibi metro yapılsaydı ve şehrin ulaşımıyla da entegre edilseydi Gemlikliler de mağdur edilmezdi. Şimdi Gemlikli ilçeden kalkıp Bursa Terminali’ne gidecek, sonra yürüyerek T2 istasyonuna gidecek, Kent Meydanı’nda inecek, Heykel’e çıkmak için İpek Böceği’ne binecek. Nilüfer’e gitmek içinse BursaRay’a yürüyecek… Gideceği yer BursaRay güzergahındaysa ne ala… Ama değilse, bir kez daha aktarma yapmış olacak… Halbuki otobüsle gittiğinde Merinos’a kadar gidebiliyor, oradan ister metroya ister otobüse, istese de İpek Bölceği’ne binebiliyordu. Bu entegrasyon yapılabilseydi karşı çıkılmazdı zaten. Şimdi ekonomik durumu uygun olan vatandaşlar, toplu taşıma kullanmak yerine kendi özel araçlarıyla Bursa trafiğine girmiş olacaklar.”

Bu açıklama gayet uygun oldu!..

Peki önümüzde birer yıl arayla 2 seçim var. İkisinde de Cumhuriyet Halk Partisi’nin iktidar olduğunu düşünürsek, size göre yanlış olan bu proje ne olacak, sökülecek mi?

“Şimdi bunu söylemem doğru olur mu? Bir kere ortak akıl lazım. Şimdi biz seçilebiliriz ama bu şehirde tek başımıza yaşamıyoruz. Şimdi biz geldiğimizde trilyonlar harcanan bu projeyi sökmek için biz de büyük paralar harcamış oluruz.”

İşte problem de burada değil mi, çözüm ne olacak?

O gün geldiğinde ilgililer tüm dinamikler bir araya gelecekler. Konuşacaklar, en doğru şekilde nasıl kullanılabileceğine karar vereceğiz. Yapılan bir şeyi sökmek doğru değil. Ama yanlışı sürdürmek de olmaz. Bunu teknik konulara hakim olan insanlar bilir. Ben bilemiyorum. Bu konudaki uzman kişilerin görüşleriyle ne yapılacaksa yapılacak. Burada Bursa’nın geleceği yok edildi.”

****

İnanın ben bu açıklamayı yaptıkları için bir çözümü vardır diye düşünüyordum…

****

CHP Gemlik İlçe Başkanı Şükrü Aksu’ya da neden istemediklerini sordum!..

Bana maddiyattan bahsetti:

“Gemlik’ten Bursa’ya 15 lira, inip T2’ye binmek aktarmayla 2 lira 60 kuruş, 6 lira 50 kuruş da BursaRay ücreti. Gemlik’ten Bursa’ya gelmek tek kişi ücreti 25 TL. Bir de bunun geri dönüşü var, toplam 50 lira…

Zaman açısından baktığımızda ise, bir buçuk 2 saate kadar çıkıyor!..

Yaz aylarında günde 7 bin yolcunun kullandığı hatta bir aktarma daha eklemiş oldular böylelikle…”

****

Son Not!

Şimdi kendimizi kandırmayalım. Bursa ulaşım açısından karman-çorman bir şehir. Daha fazla düğüm olmasın.


24.08.2022 - Bursa Duysun

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir küçük incir meselesi vardı!

Aday olursa Kılıçdaroğlu'nun siyasi hayatı bitebilir!

Mudanya Belediyesi'nin hiç mi suçu yok?