İDO İskelesi Fiyaskosu!
Bir araştırmasız gazetecilikle daha karşı karşıyayız.
Biliyorsunuz dün internet
sitelerinin hemen hemen hepsinde “Bursa
ve İstanbul arası arabalı feribot dönemi sona eriyor” başlıklı yazı
paylaşıldı.
Haber içeriğine bakıldığında; 2007 ve 2008 yılından bu yana Orhangazi 1
ve Osmangazi 1 arabalı feribotlarının milyonlarca yolcu taşıdığından
bahsediliyor.
İlk fiyasko burada!
2007 mi 2008 mi?
2004’teki seçimlerde hem Bursa
Büyükşehir Belediyesi adayı Hikmet Şahin’in hem de Güzelyalı Belediye Başkanı
Selçuk Mutlu’nun seçim vaatleriydi.
İskelenin yapımına 2005 yılında
başlandı.
2006 yılında bitirilmesi
planlanıyordu fakat, gemilerin yanaşacağı bir iskele daha eklenince 2007
yılında bitirildi.
Dönemin Güzelyalı Belediye
Başkanı Selçuk Mutlu, Avusturalya’ya giderek bu hat üzerinde yapılacak seferler
için 2 feribotu bizzat teslim aldı. Orhangazi ve Osmangazi’nin isimleri
feribotlara verildi.
2007 yılının nisan ayında test
sürüşleri başladı. Gerçekten de Hızlı Feribot 75 dakikada İstanbul’dan
Güzelyalı’ya geliyordu. Her şey güzeldi. Aynı yıl ve ayda dönemin Başbakanı
Recep Tayyip Erdoğan tarafından hizmete açıldı.
Sabah saat 07.30 ve akşam saat
17.30 olmak üzere 2 sefer planlanmıştı.
Dönemin Büyükşehir Belediye
Başkanı rahmetli Hikmet Şahin bir yıl sonra sefer sayılarının yetmediğini ifade
ederek daha fazla gemi gelmesi gerektiğini ifade etmişti. Zaman içerisinde hem
hızlı feribot hem de deniz otobüsleri sayısı fazlalaştı.
Yani talep çok fazlaydı…
Google’den çıkacak bu bilgiler için bile kesinlik ifade etmeyen
2007-2008 yılları arasında demeleri çok da saçma değil mi?
****
İDO 2011 yılında özelleştirildi…
İstanbul Büyükşehir
Belediyesi’nin sorumluluğunda olan İDO, Tepe-Akfen-Souter-Sera
ortak girişim grubu tarafından alındı.
O günden sonra şikayetler artmaya
başladı. Bir anda fahiş fiyatlar ortaya çıktı, erken bilet dönemi başladı.
Düşünsenize 1 ay önce bilet alırsanız 1 liraya İstanbul’a gidebiliyordunuz, ama
acil bir şey çıktığında normalde olması gereken 15 liralık bilet 45 liraya
kadar çıkıyordu.
İşte böyle bir dönemde BUDO ortaya çıktı.
Bursa Büyükşehir Belediyesi Deniz
Otobüsleri, seferlerine Mudanya’dan başladı…
****
CHP’li İstanbul Büyükşehir Belediyesi ifadelerini kullanarak suçu tamamen İstanbul Büyükşehir Belediye
Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun üstüne atan haber siteleri…
Bir fiyaskoya daha imza atıyor.
Bakım maliyetlerinin fazla olması
sanki belediyenin suçuymuş gibi çıkmaza düşmüşler… KDV veya ÖTV ödenmeyen mazot
fiyatlarının da yükselmesini ortaya atan ajans kaynaklı haberde... Üstüne
durulmayan şey ise İDO’nun şimdiye kadar
fahiş rakamlar kazanıp bakım parası vermediği olmuştur herhalde…
İDO, İstanbul – Bandırma seferlerini kaldırıyor mu?
İDO, Yalova – Pendik seferlerini kaldırıyor mu?
Hayır!...
Peki oradaki gemilerin bakım masrafları çok mu az?
***
Gelelim asıl meseleye…
İDO Güzelyalı seferini kapatması en çok kime yarar?
Güzelyalı’dan İstanbul-Avrupa
yakasına 75 dakikada otomobil artı içindeki yolcu sayısına göre ücret almasına
rağmen, bir Osmangazi Köprüsü masrafı etmiyor…
Açık açık söylüyorum…
İDO’nun kapanması Osmangazi Köprüsü’ndeki geçişlerin
artmasına neden olacak!..
Devlet tarafından geçiş garantisi verdiğimiz, fakat geçiş
garantilerini bir türlü tutturamadığımız için üzerini hazineden sağladığımız
Osmangazi Köprüsü’nün masrafı enflasyon ve dövizdeki kur artışı nedeniyle
dayanılamaz bir hal aldı…
Yakında Topçular –Eskihisar hattı kapanırsa da pek şaşırmam…
*****
Şimdi gelelim son fiyaskoya…
Ajans kaynaklı haber sitesinde
İDO iskelesinin tarihçesi hakkında bilgi vermişler…
Haberi yapanlar konudan o kadar
uzak ki, 1999 depreminden sonra dolgu
alanı yapılan, 2005 yılından sonra da iskele yapımına başlanan İDO İskelesi’nin
Türkiye’deki en köklü iskelelerden biri olduğunu iddia ediyor…
Yahu geçmişi 2005 be!
Öncesi yok…
İDO Bursa İskelesi Tarihçesi olarak gidip, şu anda sadece
İmralı’ya askeri gidiş ve gelişlerin olduğu halk arasında ‘APO’nun İskelesi’
olarak bilinen iskelenin tarihçesini yazmışlar…
Bir de o tarihi köprüden eser bile yokken…
Yani defalarca yenilenmişken o
iskeleyi, tarihi iskele olarak lanse
etmeleri tam bir fiyasko!..
Bu yazı 18.12.2021 Tarihinde YeniDönem
Gazetesi'nde yayınlanmıştır.
Yorumlar
Yorum Gönder