İDO İskelesi Fiyaskosu!

Bir araştırmasız gazetecilikle daha karşı karşıyayız.

Biliyorsunuz dün internet sitelerinin hemen hemen hepsinde “Bursa ve İstanbul arası arabalı feribot dönemi sona eriyor” başlıklı yazı paylaşıldı.

Haber içeriğine bakıldığında; 2007 ve 2008 yılından bu yana Orhangazi 1 ve Osmangazi 1 arabalı feribotlarının milyonlarca yolcu taşıdığından bahsediliyor.

İlk fiyasko burada!

2007 mi 2008 mi?

2004’teki seçimlerde hem Bursa Büyükşehir Belediyesi adayı Hikmet Şahin’in hem de Güzelyalı Belediye Başkanı Selçuk Mutlu’nun seçim vaatleriydi.

İskelenin yapımına 2005 yılında başlandı.

2006 yılında bitirilmesi planlanıyordu fakat, gemilerin yanaşacağı bir iskele daha eklenince 2007 yılında bitirildi.

Dönemin Güzelyalı Belediye Başkanı Selçuk Mutlu, Avusturalya’ya giderek bu hat üzerinde yapılacak seferler için 2 feribotu bizzat teslim aldı. Orhangazi ve Osmangazi’nin isimleri feribotlara verildi.

2007 yılının nisan ayında test sürüşleri başladı. Gerçekten de Hızlı Feribot 75 dakikada İstanbul’dan Güzelyalı’ya geliyordu. Her şey güzeldi. Aynı yıl ve ayda dönemin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından hizmete açıldı.

Sabah saat 07.30 ve akşam saat 17.30 olmak üzere 2 sefer planlanmıştı.

Dönemin Büyükşehir Belediye Başkanı rahmetli Hikmet Şahin bir yıl sonra sefer sayılarının yetmediğini ifade ederek daha fazla gemi gelmesi gerektiğini ifade etmişti. Zaman içerisinde hem hızlı feribot hem de deniz otobüsleri sayısı fazlalaştı.

Yani talep çok fazlaydı…

Google’den çıkacak bu bilgiler için bile kesinlik ifade etmeyen 2007-2008 yılları arasında demeleri çok da saçma değil mi?

****

İDO 2011 yılında özelleştirildi…

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin sorumluluğunda olan İDO, Tepe-Akfen-Souter-Sera ortak girişim grubu tarafından alındı.

O günden sonra şikayetler artmaya başladı. Bir anda fahiş fiyatlar ortaya çıktı, erken bilet dönemi başladı. Düşünsenize 1 ay önce bilet alırsanız 1 liraya İstanbul’a gidebiliyordunuz, ama acil bir şey çıktığında normalde olması gereken 15 liralık bilet 45 liraya kadar çıkıyordu.

İşte böyle bir dönemde BUDO ortaya çıktı.

Bursa Büyükşehir Belediyesi Deniz Otobüsleri, seferlerine Mudanya’dan başladı…

****

CHP’li İstanbul Büyükşehir Belediyesi ifadelerini kullanarak suçu tamamen İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun üstüne atan haber siteleri…

Bir fiyaskoya daha imza atıyor.

Bakım maliyetlerinin fazla olması sanki belediyenin suçuymuş gibi çıkmaza düşmüşler… KDV veya ÖTV ödenmeyen mazot fiyatlarının da yükselmesini ortaya atan ajans kaynaklı haberde... Üstüne durulmayan şey ise İDO’nun şimdiye kadar fahiş rakamlar kazanıp bakım parası vermediği olmuştur herhalde…

İDO, İstanbul – Bandırma seferlerini kaldırıyor mu?

İDO, Yalova – Pendik seferlerini kaldırıyor mu?

Hayır!...

Peki oradaki gemilerin bakım masrafları çok mu az?

***

Gelelim asıl meseleye…

İDO Güzelyalı seferini kapatması en çok kime yarar?

Güzelyalı’dan İstanbul-Avrupa yakasına 75 dakikada otomobil artı içindeki yolcu sayısına göre ücret almasına rağmen, bir Osmangazi Köprüsü masrafı etmiyor…

Açık açık söylüyorum…

İDO’nun kapanması Osmangazi Köprüsü’ndeki geçişlerin artmasına neden olacak!..

Devlet tarafından geçiş garantisi verdiğimiz, fakat geçiş garantilerini bir türlü tutturamadığımız için üzerini hazineden sağladığımız Osmangazi Köprüsü’nün masrafı enflasyon ve dövizdeki kur artışı nedeniyle dayanılamaz bir hal aldı…

Yakında Topçular –Eskihisar hattı kapanırsa da pek şaşırmam…

*****

Şimdi gelelim son fiyaskoya…

Ajans kaynaklı haber sitesinde İDO iskelesinin tarihçesi hakkında bilgi vermişler…

Haberi yapanlar konudan o kadar uzak ki, 1999 depreminden sonra dolgu alanı yapılan, 2005 yılından sonra da iskele yapımına başlanan İDO İskelesi’nin Türkiye’deki en köklü iskelelerden biri olduğunu iddia ediyor…

Yahu geçmişi 2005 be!

Öncesi yok…

İDO Bursa İskelesi Tarihçesi olarak gidip, şu anda sadece İmralı’ya askeri gidiş ve gelişlerin olduğu halk arasında ‘APO’nun İskelesi’ olarak bilinen iskelenin tarihçesini yazmışlar…

Bir de o tarihi köprüden eser bile yokken…

Yani defalarca yenilenmişken o iskeleyi, tarihi iskele olarak lanse etmeleri tam bir fiyasko!..


Bu yazı 18.12.2021 Tarihinde YeniDönem Gazetesi'nde yayınlanmıştır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir küçük incir meselesi vardı!

Mudanya Belediyesi'nin hiç mi suçu yok?

Çatısız evleri dönüştürün!