BUÜ’de kanuna uygun usulsüz atama!

“Minareyi çalan kılıfını hazırlar” diye bir atasözümüz vardır ya hani…

İşte Bursa Uludağ Üniversitesi’nde yapılan tam da budur…

Olayı en başından anlatayım.

****

Önceki gün, açıklanan Sayıştay raporlarını incelerken Bursa Uludağ Üniversitesi’nden bir davet aldık. Mail yoluyla iletilen davette “Üniversitede görev yapan akademisyen ve idari personelin 2020 yılında gerçekleştirdiği projeler ve çalışmalar arasında yapılan değerlendirmeler neticesinde; ‘Bilim, Teşvik ve Hizmet başlıkları altında ödüller verilmesi kararlaştırıldı” ifadesi yer alıyordu.

Düşünce ne güzel bir gelişme öyle değil mi?

Personel ve akademisyenlerin çalışmaları hem ödüllendirilecek hem de onurlandırılacaktı.

Gerçekten bu proje için BUÜ yönetimine tebriklerimi iletirim…

****

Fakat….

2020 yılı Sayıştay Raporu’nda Bursa Uludağ Üniversitesi için 5 usulsüz bulgu belirlenmiş. Raporun 17. ve 18. sayfalarındaki usulsüzlüğün bulgusunda aynen şöyle yazmakta:

BULGU 5: Görevde Yükselmeye ve Tabi Kadrolara Atama İşlemlerinde Kariyer ve Liyakat İlkelerine Aykırı Uygulamaların Bulunması

Nasıl yani?

İlk cümle şu:

İdari personelin görevde yükselmeye tabir kadrolara atama işlemlerinde mevzuatta öngörülen usul ve esasların dikkate alınmadığı tespit edilmiştir.

Bu ifadeyi görünce ilk aklıma gelen şey yine birileri haksız yere yükseltilmiş ya da liyakat sahibi olmayan kişilere görev verilmiş olduğuydu.

Meğer durum bambaşka bir halmiş…

Resmen kanunun açıklarını bulup kulağı tersten tutmuşlar.

Dilim döndüğünce anlatmaya çalışayım olayı…

Sondan başlıyorum.

****

Yüksek Öğretim Kurumları Memurlarının Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğine göre; Üniversite bünyesinde değişik Şube Müdürlüğü kadrolarına sınav ile girilebilmektedir. Sınavda başarılı olursa şube müdürü olabiliyorlar.

Fakat, Fakülte, Yüksekokul, veya Enstitü Sekreterliği kadrolarına ise kriterleri uyan herkes arasından yönetim seçiyor.

Üniversitedeki 3 personelin Fakülte, Yüksekokul veya Enstitü Sekreterliği kadrolarına atandıkları; bir süre sonra ise bu defa Üniversite bünyesinde değişik Şube Müdürlüğü kadrolarına naklen atamalarının yapıldığı görülmüş.

İşte dananın kuyruğu da burada kopuyor…

Yani bu 3 personel önce Fakülte, Yüksekokul veya Enstitü Sekreterliğine atanarak ‘Şube Müdürlüğü’nden üst kadroya alınmış daha sonra direkt olarak Şube Müdürlüğü’ne atanmışlar…

Kanunu kılıfa uydurmak dedikleri işte budur…

 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 76’ncı madde diyor ki, “Kurumlar, görev ve unvan eşitliği gözetmeden kazanılmış hak aylık dereceleriyle memurları bulundukları kadro derecelerine eşit veya 68 inci maddedeki esaslar çerçevesinde daha üst, kurum içinde aynı veya başka yerlerdeki diğer kadrolara naklen atayabilirler. Memurlar istekleri ile, kurumlarında kazanılmış hak derecelerinin en çok üç derece altında aynı veya başka yerlerdeki kadrolara atanabilirler.”

****

Kanunun açığını kullanma şeklini görüyor musunuz?

Sınava girmek istemeyen personele önce bir üst makam veriliyor, kısa bir süre sonra derecesi düşürülüyor.

Sonuç ne peki?

Sınavsız, naklen atama!

****

İşte bu usulsüzlüğü Sayıştay ortaya çıkartıyor.

Sonuç itibarıyla görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavına tabi bir görev için önce fakülte ensititü ve yüksekokul sekreterliğine ve daha sonra şube müdürlüğüne atama yapılması 657 sayılı Kanun’un 3’üncü maddesinde belirtilen temel ilkelere aykırı bir uygulamaya neden olmaktadır.

****

Son Söz!

Böyle bir alavere-dalaverenin yaşandığı ortamda asıl ödül bu 3 arkadaşa ve atamayı gerçekleştirenlere verilmeli.


Bu yazı 03.11.2021 Tarihinde YeniDönem Gazetesi'nde yayınlanmıştır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir küçük incir meselesi vardı!

Mudanya Belediyesi'nin hiç mi suçu yok?

Çatısız evleri dönüştürün!